TIDO BAPER JAM??

Cakap pasal tidur ni, gua pun tatau sangat la..gua skang ari² tidur 5 jam je..tapi ade sumber yang mengatakan tidur yang ideal ialah 8 jam..Betui ke? Mungkin betui..

Tapi kene tengok dari konsep tidur itu sendiri.. Tidur ni kalo betui caranya, boleh dikategorikan sebagai ibadat juge selain dapat merehatkan badan...misalnye sebelum tido kite baca doa atau tidur ikut cara sunnah nabi (gua pun tau sket² je)

Gua rasa yang penting skali ialah kualiti tidur... Ia lebih penting daripada kuantiti tidur itu sendiri..Kalo dapat tidur nyenyak dalam 10 minit pun dah memadai daripada tidur x nyenyak dalam masa sejam (ni kalo gua la, orang lain tatau la..kajian bukan gua yang buat..)..

So marilah kite bersama-sama renungkan bender ni..sama ada kualiti atau kuantiti yang dipilih.. Tapi kalo gua, mmg pilih kuantiti la..ha ha ha..mmg best tido banyak², mcm-mcm leh mimpi..ha ha ha